ارائه دهنده مقالات و فایلهای آموزشی در تمامی زمینه ها

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

نظرسنجی سایت

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 57892

این زنگ خطرها به شما می گوید باید وزن کم کنید!!


این زنگ خطرها به شما می گوید باید وزن کم کنید!

کاهش وزن,نشانه های اضافه وزن,علائم اضافه وزن

اصلی ترین دلیل آپنه خواب اضاف وزن است

 

علائمی که نشان می دهد، باید حتما وزن کم کنید!
همه می دانیم که زمان مثل برق می گذرد، حتی اگر استاد برنامه ریزی هم باشیم، گاهی آنقدر درگیر زندگی و کار می شویم که اصلا نمی فهمیم وقت چطور می گذرد، تازه اگر خیلی خوش شانس باشیم می توانیم کمی زمان، برای با خود بودن گیر بیاوریم. سلامت و وزن مناسب هم چنین حالتی دارد، بدون ورزش و خوردن غذای سالم ناگهان زمانی به خود می آییم که، کار از کار گذشته و کیلو های اضافه در سراسر بدن خودنمایی می کنند. نشانه هایی وجود دارد که اگر به آنها توجه کنید، می توانید خیلی سریع متوجه اضافه شدن وزن شوید، برای اینکه کنترل آن را از دست ندهید، این موارد را به خاطر بسپارید.

 

اضافه وزن را حس می کنید
اگر فقط کمی توجه داشته باشیم، جواب همه سوالات پیشمان است. ذهنتان چیزی را زمزمه می کند؟ آیا به خود می گویید ...
- لباس هایم تنگ شده اند.
- خیلی وقت است که ورزش نکرده ام.
- اخیرا خیلی غذاهای پرکالری خورده ام.

-آخرین بار که غذای سالم خوردم کی بود؟


بیشتر مواقع خودمان می دانیم که به کاهش وزن نیاز داریم، فقط نمی خواهیم پیش خودمان اعتراف کنیم. خودتان جواب این سوال ها را دارید، اما گفتنش رو راستی می خواهد. نادیده گرفتن چیزی که می دانید تنها باعث استرس و فشار روانی می شود. همین که به جای نگرانی وارد عمل شوید، این بار روانی و فیزیکی کاسته می شود.

 

همسرتان از خروپف هایتان شاکی شده
خروپف با صدای بلند می تواند نشانه ی آپنه خواب باشد، شرایطی که در آن هنگام خواب به مدت حدودا 10 ثانیه نفس کشیدن قطع می شود. نتیجه این اختلال کاهش اکسیژن موجود در خون است. همچنین باعث خواب بی کیفیت نیز می شود، چون فرد را از خواب بیدار می کند. اصلی ترین دلیل آپنه خواب اضاف وزن است. اگر در طول روز احساس خستگی می کنید و اطرافیان می گویند که وقت خواب با صدای بلند خروپف می کنید، ممکن است دچار آپنه خواب شده باشید. اگر می خواهید درگیر مراجعه به پزشک نشوید، بهتر است وزن کم کنید، این کار باعث می شود تا حدود زیادی مشکل خوابتان حل شود.

 

متوجه می شوید که لباس هایتان دیگر اندازه نیست
تا مدتی پیش شلوار جین مورد علاقه خود را به سادگی استفاده می کردید. اما حالا دیگر در آن احساس راحتی نمی کنید، شلوار تنگ شده و راحت بالا نمی رود. این یکی از نشانه های بالا رفتن وزنتان است.

 

کوچکترین ورزش هم باعث می شود نفس کم بیاورید
با کمی ورزش و یا حتی بالا رفتن از پله های خانه از نفس می افتید؟ همینطور که وزن اضافه می کنید، ظرفیت تنفسی برای عملکرد عضلات نیز کاهش می یابد. از نفس افتادن و کم تحرکی با هم در ارتباط هستند، این یعنی قلب و ریه ها به آن اندازه که باید تمرین داده نشده اند.

 

نشانه های اضافه وزن,کاهش وزن,علائم اضافه وزن

اگر BMI برابر با 30 یا بالاتر باشد دارای اضافه وزن هستید

 

وزنتان فقط بالا می رود
هر سال چند کیلو به وزنتان اضافه می شود؟ اگر به وزن خود در این چند سال اخیر نگاه می کنید و می بینید که فقط به یک سمت می رود ( بالا ) باید جلوی این روند رو به افزایش را بگیرید. سالی یکی دو کیلو شاید به چشم نیاید، اما به مرور روی هم جمع می شود و می بینید که خیلی سنگین شده اید.

 

اضافه وزن را پزشک یا اعداد خواهند گفت
برخی پزشکان مستقیم این را به شما می گویند و شنیدنش هم اصلا جالب نیست. اگر هم پزشکتان نگوید، اعداد تمام داستان را خواهند گفت. اگر فشار خون و کلسترول بالا دارید و یا در مرز ابتلا به دیابت هستید، دیگر وقتش رسیده که به اضافه وزن بیشتر توجه نشان دهید. چربی اضافه، به ویژه چربی شکمی، می تواند خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، و بالا رفتن کلسترول و فشار خون را افزایش دهد. کاهش وزن می تواند این اعداد را به محدوده سلامت برگرداند.

 

مفاصل درد می کند یا آسیب دیده
تمام مدت زانوها، پاها و کمرتان درد می کند؟ وزن اضافی روی مفاصل فشار می آورد و می تواند بافت دور آنها را کم کند، در نتیجه مفاصل شروع به درد گرفتن می کنند و حرکت مشکل می شود.


بهانه می آورید
اگر دائما برای ورزش کردن و غذای سالم خوردن انواع بهانه ها را برای خود می تراشید، ممکن است به چیزی بیشتر از ترک بهانه نیاز داشته باشید. عقلانی جلوه دادن بهانه ها بهترین روش است تا فقط در همان لحظه احساس خوبی پیدا کنیم. اگر خودتان را دوست دارید، پس کاملا با خود صادق باشید. اگر از بهانه آوردن برای نادیده گرفتن اضافه وزنتان استفاده می کنید، تنها به بدن خود گوش دهید، بدن هرگز دروغ نمی گوید.

 

کم انرژی هستید و احساس خوبی ندارید
اگر به ضربه حساس شدید، بیشتر اوقات احساس خستگی می کنید و کم انرژی هستید، ممکن است علتش التهاب چربی های اضافه داخل بدن باشد. احساس درد می تواند مستقیما مربوط به اضافه وزن مربوط شود. خستگی شدید می تواند به علت التهاب داخلی نیز باشد.

 

BMI و دور کمر می گویند اضافه زون دارید
اگر BMI، رو به افزایش بود و دور کمر نیز بیش از 89 سانت، یعنی وقت کاهش وزن رسیده. تحقیقات نشان داده اگر دور کمر از 89 سانت بیشتر شود خطر دیابت، فشار خون و کلسترول بالا، همگی با هم افزایش می یابد. BMI از قد و وزن استفاده می کند، تا چربی بدن را تخمین بزند و فرد را در یکی از دسته های کمبود وزن، اضافه وزن و یا وزن طبیعی قرار دهد. BMI کمتر از 18.5 را کمبود وزن می نامند. اگر بین 18.5 و 24.9 باشید، طبیعی به حساب می آیید، BMI 30 و بالاتر نیز دارای اضافه وزن به حساب می آیند.

  انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 246

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما