ارائه دهنده مقالات و فایلهای آموزشی در تمامی زمینه ها

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

نظرسنجی سایت

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 18
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 57894

مجازی سازی


مجازی سازی

مجازی سازی چیست ؟

Virtualization یا به اصلاح مجازی‌سازی تکنولوژی است که بوسیله آن می توان اجرای همزمان دو یا چند سیستم عامل بر روی یک سرور را داشته باشیم به نحوی که باعث بهره وری در هزینه های سخت افزار و نرم افزار و همچنین استفاده بهینه از تمامی منابع سیستمی می باشد.

اما نکته حایز اهمیت این است که مجازی سازی به تنهایی، مشکلاتی را در بر دارد که در صورت خرابی یک سرور تمامی سرویس‌های مجازی سازی شده روی ان از مدار خارج خواهند شد.

 

برای حل این مشکل می توان از تکنولوژی هایی مانند Clustering که شامل گروهی از هاست ها(ESX) میباشد استفاده نمود.با استفاده از قابلیت کلاسترینگ ما قادر خواهیم بود تمامی Resource، هاست های خود(ESX) را مدیریت نماییم و از مواردی مانند High Availability و Load Balance بهره جوییم

آشنایی با برخی از اصطلاحات و کاربردهای هر یک از آنها

 

  1. HA , Fault Tolerance چیست و دارای چه مزایایی می باشد؟

High availability Cluster که آن را با اصطلاحات HA Cluster و یا Failover Cluster نیز می شناسند.

با فعال نمودن HA بر روی cluster مورد نظرمان، ما قادر خواهیم بود از قابلیت Fault Tolerance (تحمل خطا) بهره جوییم که در این صورت اگر هر یک از سرورهای فیزیکی دچار مشکل گردید، با توجه به این که Secondary VM بر روی سرور دیگر ما وجود دارد، هیچ Down Time و یا قطعی از طرف سرورها وجود نخواهد داشت.

با استفاده از این راهکار که برخلاف راهکار سخت افزاری بسیار کم هزینه است و پیچیدگی های آن را نیز ندارد می توان به راحتی مشکلات سخت افزاری سرورهای فیزیکی را مدیریت کرده و این اطمینان را داشت که سرویس های حیاتی این سرورها بدون Down Time در حال سرویس دهی خواهد بود


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 838

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما