ارائه دهنده مقالات و فایلهای آموزشی در تمامی زمینه ها

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

نظرسنجی سایت

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 58
  • بازدید دیروز : 14
  • بازدید کل : 57934

چاپ آپار هنری سه بعدی برای نابینایان


چاپ آپار هنری سه بعدی برای نابینایان

یک شرکت چاپ تصاویر سه‌بعدی در نیویورک قصد دارد با استفاده از فرآیندی که نقاشی‌ها، طراحی‌ها و عکس‌ها را به هنرهای زیبای چاپی سه‌بعدی قابل لمس تبدیل می‌کند، جهان دو بعدی هنر را در دسترس نابینایان قرار دهد.

فرآیند چاپ سه‌بعدی لمسی شرکت 3Dphotoworks که با همکاری فدراسیون ملی نابینایان توسعه یافته، از آثار عصبی دکتر پل باخ وای ریتا، دانشمند علوم اعصاب دانشگاه ویسکانسین مدیسون الهام گرفته شده بود. با توجه به تحقیقات باخ وای ریتا، مغز انسان می‌تواند اطلاعات لامسه‌ای را که از تماس نوک انگشتان به دست آمده مانند اطلاعاتی که از طریق بینایی به دست می‌آید، پردازش کند. این بدان معنی است که یک فرد نابینا می‌تواند انگشتان خود را بر روی اثر هنری چاپی لمسی بکشد و همانند یک انسان دارای قوه بینایی عادی، تصویر ذهنی آن را در مغز خود ایجاد کند.


به منظور بهبود این آزمایش، حسگرهایی در میان تصویر چاپی قرار داده شده‌اند که در هنگام لمس اثر هنری، صدایی را منتشر کرده و به کاربر می‌گوید در آن بخش از نقاشی چه چیزی نمایش داده می‌شود. سازندگان هفت سال برای توسعه فرآیند چاپ سه‌بعدی لمسی اثر هنری و دو سال دیگر برای تحقیق و کارآزمایی تک به تک با داوطلبان نابینا یا کم بینا وقت صرف کردند. این فرآیند قادر به ایجاد هنر دگرگون شده در اندازه های بزرگ 60 × 120 اینچ است.

 

اخبار,اخبار علمی,چاپ تصاویر سه‌بعدی

چاپ سه بعدی آثار هنری

 

جان اولسون، موسس شرکت 3Dphotoworks اظهار کرد: هدف ما در دسترس قرار دادن بزرگترین تصاویر و نقاشی‌های جهان در هر موزه، مرکز علمی و نهاد فرهنگی برای نابینایان است که ابتدا در آمریکا و پس از آن در جاهای دیگر، صورت خواهد گرفت. این شرکت با هدف افزایش بودجه خود به 500 هزار دلار به راه‌اندازی یک کمپین در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر پرداخته است. اگر این هدف محقق شود، این بودجه برای ارتقا قابلیت‌های کارکنان، فناوری و تولید این شرکت استفاده خواهد شد.

  انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 340

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما